Runda 18 - Mnożenie przez 11

Tutaj możesz uzyskać pomoc w rozwiązywaniu zadań dostępnych w ramach AlgoLigi

Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: mateusz95 » 08 wrz 2014, 22:51

Witam.Próbowałem rozwiązać zadanie Mnożenie przez 11 i udało mi się pokonać większość trudności, ale nie poradziłem sobie z ominięciem użyia w kodzie 'cl'. Jak ominąć użycie słowa include?
mateusz95
 
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2013, 21:05

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: zaro » 09 wrz 2014, 17:11

Nie mam pojęcia jak zrobić to zadanie, ale w C nie musisz includa pisać : http://ideone.com/xdcbvV
Mam nadzieję, że Ci to pomoże.
Obrazek
zaro
 
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 2014, 22:30

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: mateusz95 » 09 wrz 2014, 17:23

Obawiam się, że program musi być napisany w C++.
mateusz95
 
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2013, 21:05

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: marcin_smu » 10 wrz 2014, 19:22

Oczywiście nie wiem czy na spoju wejdzie, bo nikt nie wpadł na to, że ktoś może chcieć wysyłać po końcu rundy. Ale ja bym zrobił np. tak:
http://ideone.com/Sg5YCH
Czyli:
-dwuznaki i trójznaki zamiast #, { i }
-/**/ zamiast spacji
-if(instrukcja){} zamiast instrukcja; - żeby uniknąć średników
-rekurencyjny main, żeby uniknąć pętli
marcin_smu
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2012, 16:42

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: zaro » 10 wrz 2014, 20:22

@mateusz95 racja, głupio mi, że nie sprawdziłem dostępnego języka :roll:
@marcin_smu Obawiam, się, że Twój program by nie przeszedł. Podczas zawodów wrzuciłem czystą instrukcje main z trójznakami zamiast klamr i dostałem błąd kompilacji:
Kod: Zaznacz cały
warning: trigraph ??< ignored, use -trigraphs to enable [-Wtrigraphs]
warning: trigraph ??> ignored, use -trigraphs to enable [-Wtrigraphs]
error: expected initializer before â?˜?â?? token
:(
Obrazek
zaro
 
Posty: 6
Rejestracja: 30 mar 2014, 22:30

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: mateusz95 » 10 wrz 2014, 21:39

marcin_smu pisze:Oczywiście nie wiem czy na spoju wejdzie, bo nikt nie wpadł na to, że ktoś może chcieć wysyłać po końcu rundy. Ale ja bym zrobił np. tak:
http://ideone.com/Sg5YCH
Czyli:
-dwuznaki i trójznaki zamiast #, { i }
-/**/ zamiast spacji
-if(instrukcja){} zamiast instrukcja; - żeby uniknąć średników
-rekurencyjny main, żeby uniknąć pętli


Do tego jeszcze udało mi się dojść, niestety jest jeszcze zakaz używania "cl" oraz "dl"

...oraz "cl" i "dl" (bez cudzysłowu).


Drugi przypadek dotyczy oczywiście endla, którego łatwo zastąpić np char(10). Pierwszy zabrania użyć słowa "include" w kodzie, więc obawiam się, że i tak by nie przeszło i nie wiem jak sobie z tym poradzić.
mateusz95
 
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2013, 21:05

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: marcin_smu » 10 wrz 2014, 23:35

No masz rację, nie zauważyłem. W takim razie nie wiem jak to zrobić, ale pomyśle jeszcze chwile.
marcin_smu
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2012, 16:42

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: mario » 11 wrz 2014, 22:08

Zanim zadania zostaną dodane na pl.spoj, można testować je pod tym adresem: http://www.spoj.com/WSDOCPP/problems/algoliga/

Co do #include, można go przełamać tak:

%:inc\
lude<iostream>
main()...

Ale wówczas otrzymujemy dwa znaki końca linii, a to też jest zabronione.
Mocne zadanie :)
mario
Koordynator AlgoLigi
 
Posty: 59
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:21

Re: Runda 18 - Mnożenie przez 11

Postautor: kokosek » 13 wrz 2014, 05:02

Cieszę się, że jak widać pomyślałem o wszystkim. Niestety nie udało mi się zakazać jedynie pojedynczych znaków, gdyż każda litera ze słowa include musi (a przynajmniej nie umiem chyba inaczej) być zużyta - to taka podpowiedź.

Dodałem już zadania na SPOJPLa. Być może tak późne dodanie ich skłoni kogoś do wzięcia udziału w AlgoLidze. Bo tak to ktoś może sobie pomyśleć - "E tam, po co brać udział, skoro i tak będę mógł później zrobić te zadania". Gadałem kiedyś o tym z Maćkiem i Adamem i w sumie nie widzę problemu w dodawaniu ich miesiąc po końcu rundy lub na początku poprzedniej, ale stwierdziliśmy, że lepiej się nie bawić w to.

No i w sumie nie wiem czy taki wątek jest dobrym pomysłem. Cała zabawa polega na tym, żeby samemu wpaść na te tricki. Ja bym jedynie użył podpowiedzi, a nie podawał na tacy niektóre tricki. No ale to już od Was zależy. ;-)
kokosek
Koordynator AlgoLigi
 
Posty: 107
Rejestracja: 20 wrz 2012, 16:04


Wróć do Zadania

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron